almond tarte



Nach einer kleinen Backpause, habe ich endlich wieder die Zeit gefunden ein neues Rezept auszuprobieren. Ich wollte eigentlich einen mallorquinischen Mandelkuchen backen, bin dann aber durch Zufall auf dieses Rezept für eine französische Mandeltarte gestossen und mich dann kurzfristig umentschieden. Diese spontane Entscheidung hat sich definitiv gelohnt und das fertige Ergebnis hat nicht nur mich, sondern auch meinen Mister mehr als nur überzeugt.

After a small baking break, I've finally found the time to try a new recipe. I actually wanted to bake a Majorcan almond cake, but then I encountered by chance on this recipe for a French almond tarte and then changed my mind quickly. This spontaneous decision was definitely worth it and the finished result is not only convincing me but also my Mister.




Please follow me on Bloglovin'!

Follow on Bloglovin

1 comment

  1. Yummy! Amazing post dear:)
    Have a nice day,
    xoxo
    http://stylishpatterns.blogspot.com.es/

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!