yoghurt-maple syrup ice cream with cashews


Wie ihr wisst, gehört für mich zu einem "perfekten" Sonntagabend neben einem schönen Film (z.B. einer von diesen) auch ein grosser Eisbecher, der mindestens drei verschiedene Eissorten enthalten muss und auch ganzjährig von mir verzehrt wird, also egal ob es Sommer oder Winter ist. Da man oft nur gängige Eissorten, wie Erdbeere, Vanille oder Schokolade, sowie Cookies & Cream im Supermarkt bekommt (die ich natürlich auch alle super gerne mag), ich aber auch nichts gegen eine extravagantere Sorte habe. Daher habe ich vor kurzem dieses Rezept für Joghurt-Ahornsirup Eis mit Cashews ausprobiert und obwohl ich anfänglich Sorge hatte, dass es zu süß werden könnte, war ich letztendlich doch total positiv überrascht und mein Freund meinte, dass es sein absolutes Lieblingseis ist!

As you know, for me a "perfect" Sunday evening consists of a beautiful film (eg, one of those) and a large sundae, which has to contain at least three different kind of flavors and is also all year consumed by me, so no matter whether it is summer or winter. Since you mostly get popular ice cream flavors such as strawberry, vanilla or chocolate, and cookies & cream in the common supermarkets (which I of course love as well), but I have nothing against a more whimsical variety. So I've recently try this recipe for a yogurt-maple syrup ice-cream with cashews and although I had initially worried that it might be too sweet, but luckily it wasn't and my boyfriend told me that it is his absolute favorite ice cream!




Follow on Bloglovin

3 comments

  1. I love cashews, gonna try this some day :D Sounds delicious!

    ReplyDelete
  2. Oh wow, this looks incredible! Love everything maple flavoured. Thanks for sharing! xo

    -Jen

    www.vibrantbeautyblog.com

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!