kung hei fat choi

cue wall decoration
Heute ist der erste Tag des Chinesischen Neujahrs und ich möchte euch allen ein frohes Neues Jahr wünschen. Für mich ist es das zweite Mal, dass ich das Chinesische Neujahr (Frühlingsfest) und die damit verbundenen Bräuche und Vorbereitungen miterleben darf. Für mich ist es wirklich super interessant diese besonderen Feiertage in Hong Kong miterleben zu dürfen und ich habe in diesem Jahr auch wieder versucht einige Bräuche umzusetzen, wie z.B.
  1. Vor dem Neujahrsfest wird die komplette Wohnung gereinigt und von allen Dingen, die man nicht mehr benötigt gesäubert, damit man die Lasten des alten Jahres hinter sich lässt und Platz für die guten Dinge des neuen Jahres schafft.
  2. Fenster und Türen werden geöffnet um das Glück ins Haus zu lassen.
  3. Die Wohnung wird mit wunderschönen roten Ornamenten und Sprüchen dekoriert.
  4. Es werden süße Sachen gegessen, damit das neue Jahr "süß"  beginnt.
  5. Es wird vornehmlich rote Kleidung getragen, denn die Farbe Rot symbolisiert Freude, Glück und Wohlstand.
Today is the first day of Chinese New Year and I want to wish you all a happy New Year. For me it's the second time that I can experience the Chinese New Year (Spring Festivaland the associated customs and preparationsFor me it's great to experience this special interesting holidays in Hong Kong this year and I've also try to implement some practicessuch as
  1. Before New Year the entire apartment has to be cleanedso that you left the burdens of the old year behind and can make room for the good things of the new year.
  2. Windows and doors should be open that the luck can enter your home.
  3. The apartment is decorated with red ornaments and beautiful sayings.
  4. It can be eaten "sweet things", so that the the new year "sweet" begins.
  5. It is worn mostly red clothes, because the color red symbolizes joy, happiness and prosperity.
sweets
lai sze (red envelopes)
flowers
red decorations at the front door
 tengerine/kumquat symbolizes prosperity

24 comments

  1. Toller Post, frohes neues Jahr :-) LG

    ReplyDelete
  2. Happy new lunar year!

    http://fashion-gourmet.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Great and simple inspiration! http://paquetevistasbien.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. kung hei fat choi!!!You are also live HK, that's great !! ;)
    My home have many red decorations too X)

    ReplyDelete
  5. Gorgeous images Nicole. Happy CNY xoxo
    http://www.intotheblonde.com/

    ReplyDelete
  6. LOVE YOUR BLOG, VERY COOL! VISIT MY BLOG AND IF YOU LIKE IT FOLLOW ME ON GOOGLE FRIENDS AND I WILL BE HAPPY TO FOLLOW YOU BACK <3
    XOXO
    A_C'EST MOI
    LAMODEOUICESTMOI.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  7. cute!

    http://glamourgirl-bg.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Das sind ja sehr interessante braüche, der erste vor allem mit dem haus reinigen finde ich sehr gut. ich glaub den werd ich auch einführen^^
    LG

    ReplyDelete
  9. Happy New Year! Lucky you to be in Hong Kong :)

    ReplyDelete
  10. So interesting! Loving your blog xo

    http://dreamingenfrancais.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. wow!! I never knew this...thank you for providing info on the Chinese New Year! Love the post!!

    xo
    takemetovogue.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. what a great snapshots:)

    would you like to follow each other?
    http://trendydolap.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Great post! Very interesting. happy Chinese New Year! <3<3

    ReplyDelete
  14. great snapshots. I love the mini oranges tree, we didn't have one of those this year. Happy new Year!

    ReplyDelete
  15. Gr8 pics :)....Wanna follow each other with GFC, Twitter and Facebook ?

    ♡ StylishByNature.com

    ReplyDelete
  16. Beautiful!

    Join the first GIVEAWAY on my blog!
    http://liberty-walk-sara.blogspot.com/2012/01/my-first-giveaway.html

    ReplyDelete
  17. das mit den bräuchen hört sich wirklich wunderschön an :-)

    wie kommst dass du ausgerechnet(vor)letztes jahren damit angefangen hast?

    ReplyDelete
  18. ich würde aich gern mal so ein chinesisches neujahr miterleben :D

    ReplyDelete
  19. Definitely i enjoy checking out this blog!

    http://paquetevistasbien.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Great pictures!

    http://runwaymeeting.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. dir auch ein HAPPY NEW YEAR zurück :-)
    etwas rotes habe ich zwar nicht getragen, aber meine nägel habe ich passend in rot (dragon - chanel) lackiert :-)

    ganz liebe grüße zurück aus shanghai*lara

    ReplyDelete
  22. i like these pictures. Mandarines are very nice!

    ReplyDelete
  23. Happy Chinese new year! Love the deco sand the colorful lovely sweets.

    www.girllilikoi.com

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!