how to: jewelry organizer

image by belledangles.com
Mit der Aufbewahrung meines Schmucks bin ich leider immer noch nicht 100% zufrieden, obwohl ich erst vor ein paar Wochen eine neue Aufbewahrungsidee für meine Kette umgesetzt habe (hier zusehen). Leider habe ich keinen passende Aufbewahrung für meine Ringe und Armreife, so dass ich sie einfach in kleinen Schüsseln aufbewahre, die ich mal in einem chinesischen Laden entdeckt habe. Die Schüsseln sind eigentlich sehr schön, aber jeden Morgen beginnt das Wühlen nach dem passenden Armreif.
Durch Zufall bin ich im Internet auf belledangles gestossen, die einfach super-schöne und praktische Schmuckaufbewahrungen anbieten, die den Schmuck übersichtlich und organisiert präsentieren. Mal schauen, ob eine dieser Aufbewahrungen nicht bald an meiner Wand hängt!

I'm still not 100% satisfied with the storage of my jewelry, although I've implemented a new idea for keeping my chain a few weeks ago (see here). Unfortunately I have no suitable storage for my rings and bracelets, so I just keep it in small bowls, which I once discovered in a Chinese shop. The bowls are very nice, but every morning starts rooting for the right bracelet. 
By chance I came across belledangles on the Internet, which offers pretty and practical jewelry organizers. We'll see if any of these organizers is hanging on my wall soon!

 

15 comments

  1. What a nice and neat jewelry organizer! By the way, your necklaces are to die for. Really! :-)

    ReplyDelete
  2. Love how you've organised your jewellery. The trouble is the more we buy the worse it gets!!!!
    http://www.intotheblonde.com/

    ReplyDelete
  3. very nice !!
    diti from http://chickwithkick.blogspot.com
    wish you a wonderful day :-)

    ReplyDelete
  4. I do something very similar with my necklaces. I keep my rings in wine glasses and my bracelets in a big glass vintage bowl.
    ~Veronica

    ReplyDelete
  5. Cute idea! My necklace definitely need something like that!

    Sarah
    http://fashionismyh2o.blogspot.com/
    xx

    ReplyDelete
  6. Sehr interessanter Post. :) Ich bin auch noch auf der Suche nach einer passenden Aufbewahrungsform für meine Ketten & Co. :)

    ReplyDelete
  7. hello <3

    i have a new post, it's a GIVEAWAY!!!

    it's a sweet MACARON and CHANEL giveaway,
    check it out please!

    lovely greets,
    maren anita

    http://www.fashion-meets-art.com/2011/11/giveaway.html#more

    www.fashion-meets-art.com

    ReplyDelete
  8. Ich brauche auch noch solche Schmuckaufbewahrer. -.-

    Liebste Grüße,
    Linh

    ReplyDelete
  9. it happens that, I think I have seen your bf... eddy right? well my bf and him are friends, one day he showed me and my bf your apartment in Yau Ma Tei.... and i think we met in the christmas party of German swiss school! :) I didnt realize until my bf told me the blogger on my comment post is Eddy's gf!

    low me on:
    Miss Kwong - Art and Fashion

    ReplyDelete
  10. sowas hätte ich auch gerne... abe rmein zimmer ist zu klein.. ich hab nicht genug freie wandfläche D:

    ReplyDelete
  11. beautiful !

    I follow u, follow me?
    there is a new post on my blog <3



    There is Giveaway on my blog I wait u!

    kiss
    Erika
    My Free Choice

    ReplyDelete
  12. I have a necklace tree that I brought for way too much, but it totally doesn't work! It's all tangled, all the time.

    ReplyDelete
  13. Nice jewelry!

    http://initialed.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Soweit ich mich erinnere gibt's die Tarts und Housewarmers im 3. Stock oben bei den Haushaltswaren. Eher auf der Stachus-Seite. Da findest du eine größere Kerzenabteilung, die kannst du gar nicht verfehlen. Eine Auswahl an Yankee Candle Sachen findest du aber auch bei "American Heritage" am Rotkreuzplatz.

    Aufbewahrung

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!