sourdough bread


Ich bin ein großer Fan von allen möglichen Brotsorten und in Deutschland gibt es ja auch eine riesige Vielfalt an leckeren Broten.
In Hong Kong gibt es leider nur sehr wenige Bäckereien, die vergleichbares Brot anbieten und dies ist dann auch meistens sehr teuer! Um nicht ganz auf leckeres Brot verzichten zu müssen, habe ich angefangen Brot selber zu backen. Einer meiner Favoriten ist dieses Rezept für Sauerteigbrot und es lohnt sich wirklich!!!

I am a big fan of all sorts of breads and in Germany there is indeed a huge variety of delicious breads. In Hong Kong there are unfortunately very few bakeries that offer the equivalent of bread and then it is very expensive! I've started to bake our own bread, so that we don't have to forgo delicious bread. One of my favourites is this recipe for sourdough bread and it really pays off!




20 comments

  1. Liebe Nicole,
    frisches Brot liebe ich auch!!!! Man kann weiß es wahrscheinlich erst zu schätzen, wenn man es eben nicht mehr an jeder Ecke bekommt!
    Aber Du weißt Dir ja zu helfen und ich möchte wetten Dein Brot schmeckt sehr lecker :-)!
    Viele liebe Grüße,
    Yvonne

    ReplyDelete
  2. Yummy I love sourdough! We've got our own bread making machine so I wake up to the smell of freshly cooked bread...it's heaven.
    Have a fab weekend xoxo
    http://www.intotheblonde.com/

    ReplyDelete
  3. It takes so much patience to make sour dough...yours looks amazing!

    ReplyDelete
  4. That bread looks divine! Awesome job!

    xx

    Erin @ http://www.trufflesnruffles.com/

    ReplyDelete
  5. Das einzige Brot, das ich mag ist Ciabattabrot. xD

    Liebste Grüße,
    Linh

    ReplyDelete
  6. What a coincident. My coworker baked bread for us today and he brought cheese too. Now I see your post on bread, I feel like I need more. He told me that the tip to get a good crust is to place a cup of hot boiling water into the oven when baking it.

    Love your pictures! ;)

    Love, Fashionandnumber

    ReplyDelete
  7. Woooow, I love looking at it, how much more if I get to taste it? I wish I can also bake a bread on my own. It looks like my favorite crinkle cookies. :-)

    ReplyDelete
  8. That looks like it tastes great!! Mmm.. perfect.

    ReplyDelete
  9. Brot würd ich auch gern mal selbst backen:)

    ReplyDelete
  10. I love sourdough! the best sourdough comes from the bay area; it's the kind of natural yeast we have in the air.

    x. jill
    www.thoseghosts.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Das Problem hatte ich früher in Frankreich auch, da gab es ja nur Baguette. Und das war mir zu ungesund und hat mit seiner harten Kruste immer meinen Gaumen zerkratzt. Heute haben die Franzosen ja zum Glück entdeckt, dass es auch noch anderes Brot gibt. Deines sieht unheimlich lecker aus!

    ReplyDelete
  12. ÑAM!!!! You are awesome!!! xoxo

    ReplyDelete
  13. Yum, that looks great!

    http://www.hsquaredfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. I love Sourdough and this one looks divine!


    Lots of bread love from Sydney,

    x Kel

    currently living in Purple Rain

    ReplyDelete
  15. I tried to make my own bread once. So not happening again. :)

    Yours looks amazing. I'm impressed ♥

    ReplyDelete
  16. Supi! Das Rezept muss ich meinem Freund zeigen. Seit er alleine wohnt, höre ich oft, dass er selbst mal Brot backen will :)

    ReplyDelete
  17. Ja, für uns Deutsche ist es wirklich schwer ohne Brot auszukommen. Meine Schwester hat sich damals ganz viele Backmischungen mit nach Amerika genommen, um sich dort Brot backen zu können. Hat auch gut geklappt :).
    Sauerteigbrot ist wirklich lecker. Ich habe das auch mal selber gemacht und liebe es. Awww :).

    LG, Sarina

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!