fashion inspiration: sea tones

dresses asos (1. one shoulder drape dress, 2. maxi dress, 3. shift dress, 4. asymmetric strap maxi dress)

Sommer verbinde ich auch immer mit Sonne, Strand und natürlich Meer!!! Seit dem wir in Hong Kong leben haben wir nun auch die Möglichkeit am Wochenende zum Strand zu fahren, um dort ein wenig die Seele baumeln zu lassen.
Die Farben des Meeres (Blau- und Grüntöne) sind nun auch in vielen Modekollektionen wiederzufinden und Stars, wie Alessandra Ambrosio und Blake Lively, sind von Kopf bis Fuss in diesen Farben gekleidet. Ich finde diese Farbkombination wirklich traumhaft schön und habe hier meine Favoriten zusammengestellt.

I always associate summer with sun, beach and sea, of course! Since we live in Hong Kong, we have the opportunity to go to the beach on weekends  and relax there.
The colours of the sea (blue and green) are now available in many fashion collections and stars, like Alessandra Ambrosio and Blake Lively, are dressed from head to toe in these colours. I find this colour combination gorgeous and have put together my favourites.
dresses mango (1. dress, 2. dress, 3. dress , 4. dress)

dresse zara (1. tulip dress, 2. dress with belt , 3. sleeveless dress, 4. dress with frills at the back)

12 comments

  1. Those are such beautiful shades of blue! Lovely dresses.
    xoxo, Veena <3

    http://seven-inch-stilettos.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Die grünen Kleider auf dem unteren Bild sind wundervoll! Love them! <3

    Darf ich fragen, was du in Hong Kong machst? Frag ich mich schon die ganze Zeit, hihi. ;) Muss ein aufregendes Leben sein. :D

    Mina x

    ReplyDelete
  3. These colors are absolutely gorgeous and I love these outfits too!

    http://foodfashionandflow.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. lovely colors and design for inspiration!

    great post!

    ReplyDelete
  5. so inspirational! How's HK for you these few days ?

    Thanks for your comment , Haha

    Check out my latest happy post!
    www.fantailflo.com

    ReplyDelete
  6. Amazing colors! Great picks, I would love to see any of these hanging in my closet :)

    xxx,

    Fashion Fractions

    ReplyDelete
  7. oh, diese farben sind wunderbar. da könnte sich der sommer echt mal von seiner schöneren seite zeigen, damit man sowas auch mal tragen kann.

    ReplyDelete
  8. Die Farben sind toll... :) Aber leider stehen mir nur wenige Blautöne. :(
    Immer wenn ich dein Blog lese, denke ich, dass ich nach Hong Kong muss. :)

    Liebste Grüße,
    Linh

    ReplyDelete
  9. So beautiful dresses!!! And amazing colors!!!

    ReplyDelete
  10. Das allererste Asoskleid gefällt mir besonders gut ! :) Kleider in diesen Meerestönen sehen wirklich schön aus :)

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!