chaos

chaos
Inspiriert durch Emily, habe ich mich an einem verregneten Nachmittag/Abend, auch dazu entschieden meine Kosmetikschätze zu sortieren, zu entsorgen und ihnen ein neues schönes zu Hause zu geben. Es ist wirklich unglaublich, was sich in den vergangenen Jahren alles so angesammelt hat. Neben vielen Dingen, die ich in doppelter Ausführung hatte, waren auch viele vertrocknete Wimperntuschen und zerbrochene Lidschatten unterschiedlichster Marken zu finden. Auf der anderen Seite bin ich aber auch auf einige "Schätze" gestossen, die ich schon bei dem Chaos ganz aus den Augen verloren hatte und mich über ihr Finden tierisch gefreut habe.
Nach geeigneten Aufbewahrungsmöglichkeiten bin ich bei muji fündig geworden, dort gibt es wirklich einfache, aber sehr schöne Dosen der unterschiedlichsten Art, so dass ich jetzt für Lidschatten, Lippenstifte, Puder und Rouge, sowie Mascara jeweils eine Box habe!
Also, ich bin zufrieden mit dem Ergebnis. Was meint ihr?

Inspired by Emily, I've decided to sort and dispose my cosmetic treasures on a rainyafternoon/evening , and give them a new good home. It is unbelievable what I have collected in recent years. In addition to many things, which  I have in duplicate, many  dried up mascara and broken eye shadows of different brands were found. But on the other hand, I found also some "treasures", which I have been completely lost out of sight in the chaos and was really happy about  the finding. 
I found some appropriate storage facilities by muji, which are simple but very nice! So, I am satisfied with the result. What do you think?

eyeshadows
lipsticks

8 comments

  1. I love Muji too, and my makeup is super disorganised too, hahaha. Great post, stop by some time! xoxo, VLM.

    http://seven-inch-stilettos.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Wow, such gorgeous colors!!! Love your blog and now following! Maybe you'll have time to visit my blog:)

    Kisses,
    Annabelle
    http://vivaluxury.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. All my makeup are still messed up in the bags , maybe i just need to do the same;)

    http://foreverunderstated.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Yep, I do this about once a year! There is nothing more thrilling than finding something you forgot you had!

    ReplyDelete
  5. i want to collect every colored lipsticks :)

    ReplyDelete
  6. Such a good idea. I need to sort out my make up bag!

    Sarah
    x

    http://dollydotgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. It is amazing how much we can gather. But clearing out is always good as it makes way for the new. Xxxx

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!